Monday, August 31, 2009

MeRiAhNyA BeRbUkA PuAsA Di KaMpOnG..

Semperna cuti hujung minggu yg panjang aku berkesempatan pulang ke kg utk sama2 menjalani ibadah puasa bersama kedua org tua ku..mak agak kurang sihat..semakin kurus badan nya..abah pulak sakit mata belum sembuh2..Ramadhan kali ini kesian dgn mak kerana tak dpt turut serta bertarawih berjemaah di masjid..mak kata dia penin pd tarawih pertama hari tu mcm nk tumbang..cuma abah jer yg larat bertarawih ke masjid lg..

Seperti biasa setiap kali ramadhan kuih yg satu ni pasti akan menjadi permintaan dari anak2 mak..hinggakan kuih ini amat digemari oleh hajar (cucu opah yg kini di korea)..tapi sekarang hajar dh pandai buat kuih ni..ahaks..

Aku tak atau la kuih ni kat tempat lain ada atau tak..yg pasti kalau kuih ni di kg aku mmg famous la..nama nya kuih 'CHEMEK'...jom tgk rupa bentuk CHEMEK ni..















Ok..tu bab kuih..ttg lauk pulak aku mmg suka ikan ni..namanya ikan 'TEMAKANG"..kat tempat lain aku tak tau la ada ker tak ikan ni..ikan ni kalau di masak gulai tempoyak..walawehhh..mak mertua lalu belakang pun tak nmpak..hehheh..ikan ni mmg favaroit aku la..



Ni pulak sebahagian juadah kat kg..ceria mak dpt berbuka dgn anak2 nya..






Selain tu tak lengkap kalau tak pergi menjengukkan mata ke pasar ramadhan kat kg gajah..selain dpt jumpa org kg..dpt la jugak tgk kwn2 lama..hehhehe





Syakir n husna mkn ais krim kat pasar ramadhan...



Suka nya syakir n husna blk kg...



Ok la jumpa lg next entry..buat hajar yg ada kat korea jgn jelous mak na dpt mkn CHEMEK yg opah buat..very2 sedap tau..yummmyyyy....

3 comments:

Unknown said...

mak ana jumpa mat temen kat pasar ramadhan kg gajah.. hahahah

Siti Hajar said...

Ohh...Chemek ku~! :(

mak na said...

hajar jgn jelous..sdp ooo..chemek opah kali ni..