Wednesday, July 1, 2009

BLuEs UnTuK aKu...


Merindui Kartun BLuEs UnTuK aKu..


Lama sudah tidak meluangkan masa kat laman ni..Dengan tugasan harian yg begitu mengisi ruang2 waktu membuatkan aku tak sempat utk mencuri masa melayan blues di laman ni..

Rejab sudah dtg menjengukkan diri..Syaaban juga bakal kunjung tiba diikuti dgn Ramadhan.. i'Allah andai di panjangkan umur bertemu lah ia.. Bila di ingat kembali rasa cpt benar bulan mengambil tempat masing2.. Rasa hidup yg di lalui makin menginjak ke tahun yg makin memakan usia.. mungkin makin mendewasakan aku seusia begini..

2009 pun telah masuk ke separuh masa kedua..separuh masa pertama telah lengkap dibukukan.. sama ada bukunya tebal dgn kenangan nan indah atau sebaliknya.. biar apa pun yg termuat dlm coretan buku itu ianya telah melengkapkan perjalanan hidup kita. Namun masih bersisa 2009..mungkin kan termuat dlm coretan episod separuh masa kedua ini dgn pelbagai impian yg tidak disangka-sangka..sesungguhnya Allah Maha Mengetahui.. Keajaiban yg berlaku atas kehendak Nya yg menginginkan hambanya terus bersyukur atas nikmat yg diberikan. Berdoa dan terus berdoa adalah senjata utk terus menguatkan keyakinan diri.. kekuatan hati yg sering kali dicabar oleh keadaan sekeliling. Namun hati tetap tabah dalam menghadapi semuanya. Andai ini titik noktah atau ini garis permulaan kan ku sambut ianya sebagai sebuah keramat mendewasaan diri yg kian mengenali kehidupan antara nafas yg masih bernafas.

Ku bawa sebuah impian agar ia menjadi harapan atau menjadi mimpi yg jadi nyata.. ku khabarkan pada hati agar seteguh batu di lautan..biar pun ombaknya menghempas pantai.. Ku perdengarkan siulan burung agar ku tahu masih ada yg mampu menceriakan liku2 hidup ini.. Tetapi andai mutiara berkaca jatuh menyembah bumi, bukan satu kesalahan tp satu ketenangan dan juga keinsafan..

"..Kasih sayang bukan melemahkan hati, bukan membawa putus asa, bukan menimbulkan tangis sendu sedan tapi kasih sayang menghidupkan pengharapan, menguatkan hati dalam perjuangan menempuh onak duri penghidupan..."


Kartun Blues Untuk Aku ni pernah menjadi koleksi aku suatu ketika dulu...

4 comments:

mizkuyt said...

blUes utk aku... yup best sgt. dgn jalan cerita & illustrasi yg membuatkn aku terus jatuh cinta... kini & selamanya

ziyad irfan said...

salam....'Blues Untuk Aku..'banyak mengajar aku....erti kasih....dan sayang....kasih seorang teman..sahabat..darah daging...dan yg lebih pasti...kasih seorang ayah dan kasih seorang ibu.....banyak pengajaran yg aku dapat...juga liku hidup yg dapat aku lalui dengan tenang dan penuh dengan kesabaran.....hasil dari nukilan saudara ayie....apapun dah lebih dari bersyukur apa yg aku dah miliki...apapun itu semua...namanya....KEMANISAN HIDUP>>>

SafarManaf said...

saya dari Aceh, pernah juga punya album ini, tapi it's gone now ..
still on sale there in Malaysia?
the best record ever released in Malaysia, i think ..

my facebook account, lets make contact:
http://www.facebook.com/Safar.Manaf.aka.radianS78

keabadianchenta said...

http://jamalfatani.blogspot.com/

stp kate ade jln citenye
stp jln citenye pasti ade gmbrannye
'blues utk aku' aku byk bljr dri jln cite mu :-)

jln lupa follow sye k..