Monday, April 21, 2008

Sakitnya...


Salam...
Hari ini hari isnin aku MC..huhuhuhu..
gigi sakit..Jumaat lepas doktor cabut gigi bongsu aku..
bahagian bawah sebelah kiri..
ni la pengalaman pertama aku kena cabut gigi..
Appointment dengan doktor pukul 10pg kat HTAR klang..
sebelum ni waktu kecik2 mana la pernah
cabut gigi dengan doktor..
sbb gigi semua boleh cabut sendiri kiranya tak der masalah la..
waktu nurse panggil masuk bilik..huuuhhh..cuak jugak la..
maklum la gigi tak goyang nk kena cabut..mau tak sakit..
nurse suruh baring..lepas tu doktor datang..
doktor cina perempuan..
mula2 doktor tgk gambar x-ray..
lepas tu doktor cucuk bius..mak oiiii sakit nya..
jarum dah la panjang..3 tempat doktok cucuk..
lepas tu nurse bawak aku pegi buat x-ray
untuk gigi yang nk dicabut..
lepas 15 min doktor dah nak mulakan tugasnya...

Ya Allah..waktu tu Tuhan jer la yang tau..
aku nampak alat yang doktor guna..
huhuhu..gerun la..bayang kan dia korek gigi aku
macam korek batu dlm tanah..
dlm 5 min doktor berjaya keluarkan gigi aku...
aku tgk la gigi aku..gigi bongsu besar la jugak..
darah yang keluar punya la byk..
tapi waktu tu tak sakit lagi sbb ubat bius ada lg..
bila dah balik rumah br terasa sakit..
doktor cuma bagi ubat tahan sakit jer..
blk umah mkn bubur mcD jer..
tidor malam bila kul 3,4 pg mula la sakit..

Memang terasa la kesakitan nya
ampai kan hari ni aku amik MC lagi.
Hope esok tak la sakit sgt lg..

No comments: