Thursday, April 17, 2008

Hati Tenang Lah...


Salam semua..
Rasa sudah lama benar aku tak menaip pada blog ni..
terasa rindu untuk menaip apa yang patut..
hari2 yg aku lalui setiap hari sama seperti biasa..
Banyak masa ku habis kan dengan kerja2 di tempat kerja..
selama dua minggu kerja non stop..terasa penatnya..
tapi nak tak nak aku kena buat jugak..tu kan dah tanggungjawab..
mengenangkan tanggungjawab kita manusia akan terus sedar
akan amanah yang perlu kita tunaikan..

Tapi dalam kesibukan hari2 yang aku lalui ada jua
keresahan di hati datang bertamu..
cepat2 ku pujuk hati ini agar tenang menempuhi ujian yang datang..
anggap lah ini dugaan dari yang Maha Esa..
menguji hambanya tentang perasaan..
Tapi menyapa semakin aku cuba untuk menerima kehadirannya..
makin sukar untuk aku paham tentang dia..
aku masih tak nampak lagi kesungguhan dia..
apakah aku perlu berkorban lagi..
berkorban untuk memenuhi permintaan nya..
sedangkan dia yang memulakan tapi dia masih
tak mahu belajar untuk menunaikan permintaan aku..
permintaan aku untuk kebaikan dia jua..
bukan untuk kepentingan aku...
salah kah aku membuat permintaan sedemikian rupa..
aku tak mampu untuk berserah pada masa..
aku takut masa akan terbuang begitu sahaja..
Aku mampu berkorban..
namun pengorbanan ini terlalu sukar untuk aku lakukan..

Hanya padamu Ya Allah..ku mohon semoga kau gerakkan hati dia untuk berubah..
andai dia tercipta untuk ku..

2 comments:

Anonymous said...

Mak ana pun tak lama lg mkn nasi minyak ni..

Anonymous said...

nasi minyak anytime boleh makan..
jom mkn kat syed..khulafah..atau hakim...hahahaha..