Sunday, December 25, 2011

..TeRhaRu....

Siang tadi memenuhi jemputan ex-boss ke majlis doa selamat masuk rumah baru beliau....alhamdulillah selamat sampai ke bukit saujana...rumah nya lebih besar dari rumah sebelum ni...Mus adalah ex-boss yg tak pernah  lupakan aku sebagai anak buah nya..tp mungkin sebab deptment aku berdua jer dgn mus..tu yg kami very close...walaupun kini beliau tak jadi boss aku lg...tp kami seperti dulu jugak..saling bertukar2 cerita...secara tak langsung aku turut rapat dengan isteri & anak2 mus...

Mus seorang boss yg bagus...masih ingat lagi panggilan pertama dari nya...menawarkan aku utk datang i'view..time tu dia memperkenalkan diri sebagai mustafa..ingatkan mustafa ni org HR...rupa2 nya dia bukan org HR...hari temuduga..aku di i'view oleh beliau..mula2 ingt mus ni org cina masuk islam...tp rupa nya tak...dia mmg islam...alhamdulillah time tu entah apa yg menarik perhatian dia...aku diterima bagi mengisi kekosongan jawatan itu..Sejak hari pertama melaporkan diri ke vista points department iE....hingga lah sekarng rasa hormat aku pada mus sbg seorang ketua masih menebal...dan adalah sejarah dlm hidup aku...mus la org pertama yg panggil nama aku dgn panggilan 'zu'...ikutkan aku mmg tak suka org panggil dgn nama tu..tp mmg sejak hari pertama mus dh panggil dgn panggilan tu..so melekat la hingga ke hari ni...tp mus jer yg panggil dgn nama tu...org lain ttp panggil 'ana'..heheh...

Dek kerana isteri mus pun aku rapat...jadinya td keluarlah jugak soalan maut utk aku jawab...tp sbb dh anggap isteri mus macam kakak...so soalan yg dia tanya aku jawab dgn berhemah...

wife mus (k'ros) : zu..bila nak jemput kenduri ni...
aku : (alamak...soalan mencabar ni)...i'Allah kak...doa2kan la..kalau nak cari kan pun blh...
wife mus : kalau kenduri nanti jemput yer..
aku : i'Allah...mesti sy jemput...tp kena datang kg gajah la...
wife mus : mesti la dtg...mmg wajib kitaorg dtg...bwk hadiah besar2...tak sabar ni...
aku : (Ya Allah terharu nya...)...

Didokan semoga Mus & keluarga beroleh rahmat & keberkatan dr Allah...semoga berbahagia hingga keakhir hayat...

No comments: